אושר במליאה: יוצבו קלפיות ללוחמים בתוך רצועת עזה

    חדשות קול חי No Comments on אושר במליאה: יוצבו קלפיות ללוחמים בתוך רצועת עזה

    עברה הצעת החוק בקריאה שלישית: חיילים יוכלו להצביע בבחירות המקומיות משטח האויב. במקביל, יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר קורא: "על משרד הפנים לקבוע עוד השבוע את מועד הבחירות הדחוי ביישובי העימות בצפון והדרום"

    צילום: דובר צה"ל
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אושרה כעת במליאה בקריאה שלישית ונכנסה לספר החוקים הצעת החוק שתאפשר הצבת קלפיות מיוחדות לחיילים בשטח המוחזק על ידי צה״ל גם אם אינו בתחומה של מדינת ישראל, כגון ברצועת עזה. כמו כן, הצעת החוק תאפשר הצבעה בקלפיות מיוחדות לחיילים בשבוע שלפני יום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, זאת על מנת לאפשר רציפות מבצעית במקרה הצורך. החוק עבר תיקונים רבים בוועדת הפנים בראשות ח"כ יעקב אשר, והוא כולל בין היתר ימי הצבעה נוספים לחיילים, קיצורי בירוקרטיה בעניין כתבי המינוי למשקיפים, הקדמת מועד הבחירות החוזרות ביומיים כדי שלא יחולו ברמדאן ותיקונים נוספים.

    סעיף נוסף בהצעת החוק (נקבע כהוראת שעה) עוסק הצבת קלפיות במתחם דירות ציבוריות ובבתי גיל הזהב. על רקע המלחמה עלה צורך לאפשר לדיירים קשישים בבתי גיל זהב ובמתחמי דירות ציבוריות לממש את זכות ההצבעה בתוך מתחם המגורים שלהם ובקרבה למרחב מוגן. במתחמים אלה בהם יש למעלה מ-100 דיירים קבועים תוצב קלפי, ומי שיוכל להצביע במעטפות כפולות, יהיו דיירי המתחם שהם תושבי הרשות המקומית בה ממוקם המתחם. הקלפי לא תהיה פתוחה לאנשים מחוץ למתחם.

    יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר כי "מטרת החוק כאן היא התאמה של הבחירות להצבעה של כוחות הביטחון עם כל השינויים שהתבקשו על ידי הצבא ומשרד הביטחון". ח"כ אשר הוסיף כי הוא עדיין ממתין להודעה של משרד הפנים לגבי הבחירות ברשויות בצפון ובדרום. "חייבים להכריע בזה היום או מחר. אני עומד על כך. הגשתי הצעת חוק בנושא וברגע שתהיה החלטה של משרד הפנים נתחיל לחוקק את התיקונים הנדרשים בהתאם".

    יוזם החוק יו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח״כ זאב אלקין מסר: "יש חשיבות גדולה בכך שבתקופה הזו חיילי סדיר ומילואים שרוצים להשפיע על עתידם, יוכלו להשפיע ולבחור את ההנהגה האזורית, לכן התיקונים בחוק מתבקשים. הוספנו בחוק גם ייחוס מיוחד להצבעת קשישים המפחדים לצאת להצביע, כך שיוכלו להצביע ממרכזי מגורים לקשישים. הדבר יבטיח שקהל גדול יותר יוכל להשתתף ולממש את זכותו הדמוקרטית".

    חה״כ מיכאל ביטון, שהצטרף אף הוא ליוזמה, אמר כי: "הצעת החוק שנכנסה לספר החוקים בתמיכת הממשלה תגן על זכותם הדמוקרטית של אלפי חיילים בסדיר ובמילואים השוהים ברצועת עזה ותאפשר להם להיות שותפים לגורלם ביום שאחרי המלחמה. כמו גם בתחומים אחרים, זוהי חובתנו להקל עליהם ולמנוע פגיעה אפשרית בהם בכל דרך".



    0 תגובות